Citroentaart met Lemoncurd (Babyshower)


Laatst zag ik in een tijdschrift prachtige taarten, waaronder een Citroentaart met citroenbiscuit, lemoncurd, en afgewerkt met citroenslagroom. 
Geïnspireerd maakte ik onderstaande taart.



De taart bestaat uit meerdere lagen citroenbiscuit. Tussen iedere laag zit zelfgemaakte lemoncurd. Dit is een soort citroenpaste met dezelfde consistentie als chocoladepaste. Het wordt gemaakt van eieren, citroensap, citroenschil en suiker. Deze worden in een hittebestendige kom gemengd en geklopt boven een pan zachtkokend water tot het de gewenste consistentie heeft bereikt. Vervolgens wordt er roomboter aan toegevoegd. Het is een heerlijke frisse en romige pasta.
Ik heb verder ook verse frambozen door midden gesneden en bovenop de lemoncurd gelegd. De taart heb ik afgewerkt met en slagroom citroencréme, en gemalen walnoten.



De taart heb ik als laatst nog versierd met een fondantcreatie: een zwangere vrouw. Uiteraard is het ook mogelijk de hele taart af te werken met fondant. Ik heb er deze keer voor gekozen dit niet te doen. Binnenkort wil echter een taart met verschillende kleurlagen maken. Deze zal ik wel bewerken met fondant om jullie een idee te geven van een echte babyshower taart!

0 reacties:

Een reactie posten

 

Taal

 photo turk_zps2104b707.jpg Turkce

Azerbeidzjan

Spreekwoord

Аппетит приходит во время еды Eetlust komt met het eten